13 december

Jag tror inte att det undgått nån att det är lucia idag och jag verkligen älskar lucia. Det är nog min favorithögtid efter jul, om det nu är en högtid? Jorå, det äre att. Tycker det är så fint, så fint med luciatåg osv. Var och tittade på luciatåget i Kristinehamns kyrka idag och de sjöng jättefint :) Ceciliakören, mariakören och Voxette tror jag det var. Fint fint, vackert vackert.

Lussevakan inatt gick jättebra. Blev massa glögg och pepparkakor och mycket prat. "Serious talk" för det mesta ;) Men det var hur trevligt som helst och enligt mig en av de bästa kvällarna på länge! Tack Klaris. 
Vi spelade också julsånger och sjöng med. Sedan när morgonkvisten kom så skulle vi egentligen ha lussat för Klaras föräldrar och sedan sett på Sveriges lucia på tvn typ kl 7, men blev det så? Nej.

Lusselelle lusselelle, elva nätter före jul! Hejdå.
Tomtefian på bild!
                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0